Onkyo A-9755

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Onkyo A-9755 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

ontgoocheld 09-02-2012
Geschreven voor: Onkyo A-9755

ik heb nog een laatste exemplaar van de A9755 kunnen aanschaffen,was een winkelmodel,mooie korting,speelt mooi,als het niet hard gaat,bij hoge volumes vervormen de stemmen,heb testen gedaan met twee verschillend luidsprekers en aan de hand van een DBc meter.Telkens bij een 95 DBc werden de stemmen schril,bij beide luidsprekers,dan even mijn oude denon aangesloten,en ja vlot voorbij de 95DBc,zonder enig spoor van vervorming,raar is in vermogen veel minder krachtig.

Maarten 2010 12-02-2012

De Onkyo A-9755 is een krachtige versterker,wat is het vermogen van de luidsprekers waar je de Onkyo A-9755 op had aangesloten? en wat is het vermogen van de Denon versterker die geen vervorming liet horen?
Gaarne een reactie aub.Bvd

ontgoocheld 01-03-2012

Hallo,Maarten,mijn denon is 25 jaar oud,een PMA 950 met een vermogen 2 x 80Watt RMS bij 8ohm,als luidsprekers gebruik ik Klipch RB81 belastbaar tot 150 Watt RMS,zijn 8ohm,de tweede stel da ik getest heb zijn AUDIO Pro level 3,belastbaar tot 150 Watt piek,zijn 4 ohm.Normaal is er een sub velodyne Q15 op de klipch aangesloten,maar bij de test uitgechakeld,want 95 dB is een hel geluid,maar met de denon ga ik erover zonder vervorming,durf wel niet voluit gaan met de denon,schrik voor klipping,maar gaar duidelijk harder met minder vermogen.

Maarten 2010 11-02-2011
Geschreven voor: Onkyo A-9755

Sinds een maand in het bezit van deze zeer degelijk gebouwde versterker.in het begin moest ik even wennen aan deze verserker,klonk iets wat vlak, maar na een week of 2 ging deze versterker steeds beter klinken.Vooral bij wat meer volume blijkt de Onkyo A-9755 over gigantisch veel power en dynamiek te beschikken wat in elke hoek van de kamer te horen is.laag en hoog klinkt ook erg strak.ik gebruik alleen de direct instelling want toonregelingen zijn overbodig met een goede versterker en speakers(Dali Ikon 6).
Minpuntje van deze degelijke en zwaar gebouwde versterker zijn de veel te kleine knopjes van de direct en de loudness instelling,grotere degelijke knoppen met blauwe verlichting zou de Onkyo A-9755 nog meer uitstraling geven.
Ben dik tevreden met deze klasse versterker.

Eite 22-08-2010

Geweldig klinkende versterker.
In eindeloze zoektocht naar beter geluid verviel ik in steeds duurdere sets (de laatste een voor-/eindcombinatie van ca. € 2.600). Toch was ik nooit echt tevreden. Veel muziek bleek niet meer te klinken zoals ik gewend was.
Volgens winkeliers lag dit aan de matige opnamekwaliteit die op topapparatuur nu eenmaal door de mand valt.
Ik ben er inmiddels achter dat dit allemaal flauwe kul is. De apparaten waren gewoonweg niet muzikaal genoeg. Het is misschien leuk dat een paukenslag fantastisch weergegeven wordt, maar het kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn dat door gebrek aan muzikaliteit van zo'n dure versterker je halve muziekcollectie bij het afval kan.
Bij deze Onkyo is daar geen sprake van. Hij klinkt bijzonder muzikaal. Zelfs oude opnames op cassette klinken weer prima. En mocht dat nodig zijn dan kan echt stoffige muziek met behulp van loudness, bass en/of treble nog worden opgeleukt. Met welk ander apparaat in deze prijsklasse kan dat? Sinds lang luister ik weer met veel plezier naar muziek en niet alleen maar gefrustreerd naar geluid dat me niet bevalt.
Topversterker!

Eite 24-06-2013

@gtiman60
Kan niet rechtstreeks op jouw bericht reageren, dus maar zo:
Xanadu AW16 speakers en REL subwoofer.

gtiman60 25-06-2013

Bedankt voor je reactie
Ik heb hier Mission M35 erop.
Hiervoor JBL Ti 600.
Dat klonk niet lekker en ben nu met de Missions nog niet tevreden.
Het klinkt allemaal wat schel zeker bij hoger volume.
Ik heb er al aardig wat geld in zitten en niet tevreden.
Gr Gtiman

gtiman60 22-06-2013

Hallo
Met welk merk en type speakers luister je?
Ik heb zelf ook deze Onkyo.

Berto91 27-02-2010
Geschreven voor: Onkyo A-9755

Geweldige versterker voor dit geld.Mijn Altec-Lansing Fifteen en Klipsch Heresy III speakers klinken als nooit tevoren,wat een power uit deze versterker.Vooral in het hoog klinkt het erg strak.

TesterB 28-10-2009
Geschreven voor: Onkyo A-9755

Ik heb deze versterker een paar weken leten inspelen (+/- 200 uur) en werd verrast door de hoge kwaliteit.
Heeft m.i. een heel goede prijs/kwaliteits verhouding

Pluspunten ;
* Krachtig,transparant en gedetaileerd.
* Strak laag ( ondanks de opgegeven dempingfactor van 25) en zilverzacht hoog ( hangt natuurlijk sterk af van kwaliteit speler,kabels,netfilter en weergevers)
* Diep en ruimtelijk geluidsbeeld mogelijk.
* Zoals Onkyo al decaden doet is ook deze versterker netjes en degelijk gebouwd ( 18kg)

Minpunten ;
* In tegensteling wat je zou verwachten zijn de luidsprekeraansluitingen niet geschikt voor banaanstekkers.
* Het minimaal opgenomen vermogen van 42W is voor een Klasse D versterker nogal hoog.
* De verlichting van de knopjes is frai en subtiel maar overdag van afstand niet te zien.

De phono prestaties heb ik niet kunnen testen omdat ik geen pick up meer bezit.

Er1k 05-07-2009
Geschreven voor: Onkyo A-9755

Na lang kwijlen eindelijk dit apparaat aangeschaft.
Deze versterker kan moeilijke speakers aansturen. Ik gebruik hem voornamelijk om cd's te beluisteren. In combinatie met een goede cd-speler en set zuil-luidsprekers is het gewoon genieten. Elke cd (en ik heb er helaas veel) word herontdekt. Qua mogelijkheden..tja wat heb je nodig..Ik heb er genoeg aan. Vormgeving is een kwestie van smaak, maar ik vind het er behoorlijk strak uitzien, geen fratsen. Duurzaamheid kan ik niet over oordelen, maar het zaakje komt mij behoorlijk degelijk over.

Willempie 14-04-2008
Geschreven voor: Onkyo A-9755

De A-9755 geeft meer dan genoeg power vooral bij CD weergave. Hiervoor had ik een Rotel RA-980BX ook een geweldig apparaat doch helaas geen afstandsbediening en daarom was ik op zoek naar een vervanger! Bij laag volume is de Rotel een stuk krachtiger doch bij meer volume geeft de A-9755 een stuk meer dynamiek vooral bij de direct instelling. Zeer krachtige bass en treble grandioos. Top

oink 21-03-2007
Geschreven voor: Onkyo A-9755

Deze versterker heeft iets aparts.
Het is een prachtig gebouwde versterker die alles aankan. Ongelofelijk in deze prijs klasse.
wat een power! Je merkt dat hij voldoende kracht heeft, zonder hem hard te zetten. Waar je wel op moet letten is dat de speakers erbij passen. Ik heb klipsch speakers RF62. Hiervoor wordt ook gewaarschuwd in de hifi recensies van de 7555. Deze Set had overigens 3 dagen nodig om echt mooi te gaan klinken. Een mooie warm geluid voor een Japanse versterker. Heel veel detail als je CD speler die ook heeft natuurlijk. De dynamiek is anders dan mijn vorige (Engelse) versterker deze plaatst het geluid meer voor de speakers en de 7555 meer tussen en achter de speakers. Daar moest ik toch even aan wennen. Ik mocht hem van de verkoper terug brengen als ik hem niet mooi zou vinden klinken, maar hij krijgt hem mooi niet meer terug. Ik ga mijn oude cd's weer opnieuw ontdekken